Mellékmérők cseréjének indítása

2020-06-11 15:30

Tisztelt Felhasználók!


Tájékoztatjuk Önöket, hogy Társaságunk - a járványveszély miatt kihirdetett korlátozó intézkedések enyhítése alapján - 2020. június 2-től a lakásokban ismételten végez mellékmérő cseréket, plombálásokat és műszaki átvételeket.

A 2012. évben hitelesített, 2020. december 31. napjáig érvényes hitelességű mellékmérők cseréjét ütemezetten végezzük, ezért kérjük Önöket, hogy ezen mérők esetében figyeljék az általunk, társasházuk ajtajára kihelyezett értesítőket. Telefonos megrendeléseiket elsősorban meghibásodott mérők cseréjénél, plombálásoknál tudjuk jelenleg fogadni.

A mérésügyi hatóság a 2012. évben megtörtént hitelesítéskor a plomba hátoldalába a 012 évszám jelölést préselte be, ez alapján önök is egyszerűen tudják ellenőrizni a mérő hitelességét. A 8 éves hitelességi idő mindig az év utolsó napjáig tart.

Telefonos elérhetőségünk: 46/519-321 hívószám, 8-as mellék.

Megértésüket és együttműködésüket köszönjük!

Gyakori kérdések és válaszok mellékvízmérő cserével kapcsolatban

• Milyen gyakran kell mellékvízmérőt cserélni?
Minden vízmérő órát (ha nem hibásodik meg) 8 évente kell hitelesítettre lecserélni.

• Meddig hiteles az újonnan beépített mellékmérő?
Egy új mellékmérő a hitelesítés évétől számított 8-ik év december 31-éig hiteles (a beépítés hónapjától függetlenül!).

• Milyen feltételt kell a Felhasználónak biztosítani a mérőcsere során?
A Felhasználó köteles a mérőhelyen a munkavégzést lehetővé tenni, a vízmérőkhöz való közvetlen hozzáférést biztosítani.

• Kötelező a mellékmérő cserét a MIVÍZ Kft-től vagy megbízott alvállalkozójától igénybe venni?
A mellékmérőket bármelyik szakember kicserélheti, de csak a Szolgáltató (MIVÍZ Kft.) plombálhatja le.

• Mi a teendő, ha a lakásban un. aknás típusú főmérő került beépítésre?
„Aknás” vízmérő cseréjekor javasolt új mérő beépítése, amely általában kis átalakítással elvégezhető. Ha a Felhasználó ragaszkodik a régifajta mérő típushoz, azt csak a MIVÍZ Kft. szakemberei cserélhetik ki.

• Mellékmérő cserét követően bejelentést hogyan tehet?
Észrevételeiket a Felhasználók a MIVÍZ Kft. felé a társasházi hirdetőn kifüggesztett telefonszámon, a merocsere@miviz.hu e-mail címen és a 46/519-321 (8 mellék) telefonszámon jelezzék.

• Mi a teendő, ha nem 0 m3 állást mutat az újonnan beépített vízóra?
Nincs teendő. Az elszámolás alapja a vízmérő „m3” számlálóján mutatott összeg. A számlázást mindig a mérőn beszereléskor leolvasható mérőállástól indítjuk.

• Milyen garancia van a vízórára és a munkavégzésre?
A vízórák beépítése után a gyártó az óraszerkezetre 2 év, a szolgáltató a beszerelési munkára, valamint a megállt mérőre 1 év garanciát vállal.

• Mit tartalmaz a szolgáltatás díja?
A mérőcsere díja tartalmazza a helyszínre való kiszállást, a vízmérő óra árát, a csere és a plombálást díját.

• Mikor merülhet fel többletköltség?
Többletköltség akkor merülhet fel, ha a
- mérőhelyhez való hozzáférés nem biztosított (pl. rács, szellőzőcsövek, bármely eltakarás) és ezt a cseréket végző szakemberekkel kívánja megoldani a Felhasználó.
Ezen felül a Felhasználókat terheli a mérőhelyek esetleges átalakításának költsége is, pl.:
- CPVC (műanyag) csövek cseréje,
- Rosszul záró szerelvények cseréje,
- Méretkülönbségből adódó átalakítás.
Ezeket az átalakításokat javasoljuk a mérő időszakos cseréjétől függetlenül, előzetesen szakemberrel elvégeztetni úgy, hogy a kiszerelést ellenőrző zárógyűrűk (plombák) eltávolítása előtt azok ép, sérülésmentes állapotát és a mérőállást a bekötési mérő szerinti felhasználóval írásban igazoltatják és azt eljuttatják a szolgáltatóhoz!

• Honnan tudom, hogy mikor jár le a vízmérő hitelessége?
A hitelesítést végző hatóság által elhelyezett plomba egyik oldalán egy háromjegyű szám található, amely a hitelesítés évszámát mutatja. A 2012-ben hitelesített vízmérők esetében 012 olvasható le.

Miskolc, 2020. június 11.
MIVÍZ Kft.