Téliesítés

2020-01-23 14:45

Az 58/2013. (II.27.) Kormányrendelet szerint a fogyasztásmérők fagy elleni védelméért bekötési vízmérő esetén a felhasználó, mellékmérő esetén az elkülönített vízhasználó a felelős. A mulasztás miatt megrongálódott fogyasztásmérő javításának, pótlásának, szerelésének költségeit a felhasználónak, vagy az elkülönített vízhasználónak kötelessége a víziközmű-szolgáltatónak megtéríteni.

Mit tegyünk tehát, hogy a jogszabálynak megfelelve megvédjük vízmérőnket a fagyveszélytől, elkerüljük a pénztárcánkat mélyen érintő következményeket?

  • Ellenőrizzük, hogy az aknán megvan-e a fedlap, jól záródik-e, ha hiányzik, vagy sérült, azt pótoljuk.
  • A fedlapot szigeteljük le, erre a legalkalmasabb nikecell, karton doboz, de szóba jöhet bármilyen szigetelő anyag, akár takaró is.
  • A tél folyamán rendszeresen ellenőrizzük, hogy az aknában nincs-e víz.
  • A pincében és a zárt helyen lévő vízmérők, vízvezetékek esetén ellenőrizzük a pinceablak épségét, szigetelését és ha a vízmérő, illetve a csövek a külső talajszinttől egy méternél kisebb távolságra vannak, hőszigetelésükről külön is gondoskodjunk.
  • Télen nem használt ingatlanok esetében a fagyás elleni védelem a víztelenítéssel kezdődik. Ehhez meg kell nyitni a kerti csapot, majd elzárni a téli elzárót, ilyenkor a vezetékben lévő víz az ürítő szelepen keresztül távozik és elszivárog a talajba.
  • Ha már jég van a rendszerben és nem tudjuk az elzárót elfordítani, akkor azt meleg vízzel próbáljuk felolvasztani, nyílt lángot semmiképp ne használjunk.

Milyen jelei vannak annak, ha mégis elfagyott télen a vízmérő?

  • Ha megnyitjuk a csapot és a mérő nem forog
  • Szilánkokra tört üveg a vízmérőn
  • Eldeformálódott számlálószerkezet
  • Nem, vagy csak alig jön víz a csapból

 

Ebben az esetben kérjük, haladéktalanul jelezzék Diszpécserszolgálatunknál a hibát a 46/519-339 2-es menüpont telefonszámon.